Ouderinitiatief

 

Samen zorgen voor een mooi leven

Bij ouderinitiatieven werken ouders/verwanten en het team dat de zorg verleent efficient samen voor (en met!) de bewoners om hun zorg en welzijn optimaal te laten zijn.

MyWepp kan hierbij een belangrijke rol innemen om de communicatie zo duidelijk en efficiënt mogelijk te maken en vele telefoontjes, Whatsapp berichten en mails tussen ouders en team te voorkomen!

  • Ouders zetten afspraken omtrent dagbesteding, sporten en persoonlijke afspraken in MyWepp,
  • Het team vult dit aan met groepsafspraken en individuele ondersteuning,
  • De dagplanning van alle bewoners verschijnt op het digitale bord …..,
  • Bewoners kunnen zien wat ze gaan doen,
  • Het team heeft op ieder moment van de dag inzicht in waar bewoners (moeten) zijn en wie ondersteuning van team ergens bij nodig heeft,
  • Ouders kunnen via hun telefoon, tablet of PC ook meekijken.

    Door afspraken een specifieke kleur te geven bijvoorbeeld dagbesteding, sport, medisch, huishoudelijk en persoonlijke hygiëne geeft nog meer overzicht op het bord en voor bewoners in hun persoonlijke agenda.

Bewoner:

“Ik ben heel trots dat ik mijn eigen agenda heb en dat ik ook, als ik bijvoorbeeld bij dagbesteding ben, een foto die mijn moeder of begeleiding in MyWepp heeft gezet kan laten zien.

De nieuwe functie Favorieten waarbij ik nu makkelijk Youtube playlisten kan bekijken met Freek Vonk en muziek van Tino Martin is ook heel fijn.”

 

De belangrijkste functies en voordelen van MyWepp voor een ouderinitiatief:

 

Voor bewoners:

  • Persoonlijke agenda bekijken, waar zowel individuele als groepsafspraken in staan,
  • Aan- en afmelden maaltijden,
  • Infobord bekijken, wie heeft er dienst? Wat eten we?,
  • Aanwezigheid aangeven op Infobord,
  • Films, foto’s, veilige websites bezoeken via ABC-scherm en Favorieten.

 

De instellingen van hoe een afspraak getoond wordt, welke rechten de bewoner heeft om mediatheek en eventueel zelf afspraken te beheren kunnen door ouders/team worden ingesteld.

 

Bewoners ervaren MyWepp over het algemeen als “onmisbaar” als ze er eenmaal aan gewend zijn. MyWepp kan met de MyWepp Personal app gebruikt worden op zowel Android als IOS telefoon of tablet en dat hoeft echt geen “duur” toestel te zijn.

 

Ouder:

“Ik ben heel blij dat onze woongroep met MyWepp werkt!

Zeker nu met de corona crisis dat dagbesteding niet doorgaat.

Mijn dochter heeft ontzettend veel ondersteuning aan haar MyWepp agenda omdat het team
eenvoudig het nieuwe dagritme er voor haar heeft ingezet.

Ook fijn dat ik bijvoorbeeld op zondagmiddag kan zien dat ze zijn gaan picknicken,
dan weet ik dat ze er niet is en rijd ik niet voor niets naar de woongroep.”

 

Voor ouders:

  • Individuele afspraken maken,
  • Keuze met “klaar” knop om af te vinken als afspraak voltooid is,
  • Agenda inzien zodat beschikbaarheid bewoner is na te gaan,
  • Infobord bekijken (gangscherm) met maaltijdinfo, wie heeft er dienst etc,
  • Nieuwsberichten en beeldberichten bekijken, zo blijven ouders op de hoogte wat er speelt in de woongroep,
  • Aanwezigheid bij maaltijden aangeven,
  • Uitnodigingen groepsafspraken accepteren/afwijzen,
  • Foto’s uploaden in prive mediatheek, bv ondersteunende foto's bij agenda items.

Ouders hebben via de MyWepp Personal app altijd toegang tot de actuele afspraken voor hun eigen kind.

 

Teamlid:

Het scheelt veel tijd voor ons team sinds we met MyWepp werken.

Ouders hoeven minder vaak te bellen/appen of mailen om te vragen of er mogelijkheid is voor hun kind om een afspraak te plannen bijvoorbeeld bij opa of oma of de tandarts.

In MyWepp zien ouders de bestaande afspraken voor hun kind individueel of met de groep al staan.”

 

Voor teamleden:

  •   Maaltijden in agenda zetten (met foto),
  •   Groepsafspraken maken,
  •   Individuele afspraken maken voor bewoner,
  •   Keuze met “klaar” knop om af te vinken als afspraak voltooid is,
  •   Kalender afspraken maken voor team,
  •   Corvee taken maken,
  •   Dienstenrooster invullen,
  •   Gebruiksaanwijzingen in PDF op infobord plaatsen,
  •   Beeldberichten op infobord plaatsen,
  •   Foto’s plaatsen in gemeenschappelijke mediatheek,
  • Nieuwsberichten plaatsen op infobord.

Teamleden kunnen via de MyWepp Personal app of via de website met inlog en via het touchscreen Infobord afspraken aanpassen, diensten koppelen, taken (corvee) koppelen.

Dus op ieder gewenst moment of locatie heeft men toegang tot MyWepp voor een compleet overzicht.

 

Nieuw: Persoonlijk Dossier

Afhankelijk van afspraken met de instelling die de zorg verleent, kan er gebruik gemaakt worden van het Dossier:

1) Persoonlijk profiel van de bewoner,

2) Documenten uploaden en raadplegen,

3) Rapportages van de zorgverleners,

4) Berichten tussen ouders en zorgverleners.

Waarbij de rechten tussen de verschillende ouders en medewerkers geheel op maat worden ingesteld door de juridisch vertegenwoordiger van de bewoner.

 

Voorbeelden van ouderinitiatieven, die van MyWepp gebruik maken:

  • Woonmere,
  • De Olmen Bussum,
  • Amervoorde Amersfoort,
  • Mozartgroep Huizen,
  • Happy Home Eemnes,
  • Stichting ZES,
  • SWIN.

 

Aanschaffen?

In de meeste gevallen zet het bestuur van een (op te richten) ouderinitiatief de eerste stap om te willen gaan werken met MyWepp. We helpen graag om via een persoonlijke intake de mogelijkheden van MyWepp uit te leggen en zo een offerte op maat te kunnen maken.

Onze MyWepp “ouderinitiatieven” specialist helpt u bij het hele traject van intake tot oplevering inclusief training aan teamleden en ouders.

Heeft u meer vragen hierover, mail dan met Angélina Bloemberg: [email protected] 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »