Client met Verstandelijke Beperking

 

 

Alle informatie bij je hebben

Voor clienten met een verstandelijke beperking zijn er verschillende MyWepp oplossingen. Welke het meest geschikt is, hangt af van de interactievaardigheid van die client:

- kan hij/zij omgaan met een app op een tablet of smartphone of

- heeft hij/zij meer baat bij een beeldhorloge?

Onder aan deze pagina kunt u de verschillende mogelijkheden en bijbehorende opties van app en beeldhorloge in detail bekijken.

 

Personal app op je smartphone ...

Voor het gebruik van de Personal app is alleen een MyWepp prive abonnement nodig, de app installeert u gratis via Playstore (Android) of Appstore (iOS). Het abonnement is ook inclusief accounts voor de Personal app(s) van de beheerder(s).

Voor mensen met een verstandelijke beperking kan de Personal app op hun telefoon helpen om hun dag duidelijk te structureren. Die app kan super simpel zijn of juist wat meer mogelijkheden bevattten. Dat kan per gebruiker worden bepaald en eenvoudig via de beheer app (op afstand) ingesteld.

Sowieso zijn de Hoedoejedats's vaak nuttig, omdat ze stapsgewijs uitleggen
hoe iets moet worden gedaan. 


Met de optie om stap voor stap af te vinken, zodat er geen
enkele onzekerheid hoeft te zijn of een proces naar wens verloopt.

 

 

 

 

Guide beeldhorloge

Ook een Guide beeldhorloge kan nuttig zijn, met als voordeel dat een client het horloge altijd om heeft en dus niet kan vergeten mee te nemen. Het horloge biedt diverse weergaves van afspraken: beeld, geluid, voorlezen. Ook kan het een rode knop bevatten, waarmee voor hulp op afstand kan worden gebeld.

 

Om van het MyWepp Guide beeldhorloge gebruik te maken, dient er een horloge aangeschaft te worden (eventueel tegen extra kosten waterdicht en/of met een leren bandje), een abonnement afgesloten en eventueel een simkaart/mobiel abonnement aangeschaft. Daarbij komen dan de eenmalige startkosten.

Klik voor extra opties onder aan de pagina op het horloge of op de app.

 

Beheer van de app en horloge: kan op afstand!

Begeleiders (en eventueel mantelzorgers) kunnen alle functies in de Personal app en/of
Guide horloge van hun client/verwant via hun eigen Personal app beheren>

Ook kunnen ze bijvoorbeeld instellen of de client:
- in de agenda zelf afspraken mag maken en bewerken?
- Foto's en video in de Mediatheek uploaden?
- Zelf contacten aanmaken in Social?

 

Kosten

Een los abonnement op MyWepp kost 79,- Euro per jaar plus eenmalige aanmaakkosten van 30,- Euro.
Een Personal app kost dus het eerste jaar 109,- Euro en daarna 79,- Euro per jaar.

Bij een beeldhorloge komen daar de kosten van het Guide horloge bij: 290,- Euro. (Dat is inclusief  30,- installatiekosten.)
In totaal dus 399,- voor het eerste jaar.

 

(Als een client lid is van een groep met een MyWepp abonnement, is het gebruik van de Personal app inbegrepen  en hoeft alleen het horloge aangeschaft te worden.)

 

Aanschaffen?

Er zijn 3 mogelijkheden om apps voor een client/verwant of als beheerder te regelen:

1) Demonstratie: Je mailt eerst naar [email protected] voor een vrijblijvende demonstratie. Dan kunnen we  laten zien welke app clienten kunnen gebruiken.

2) Via winkelwagen: Je selecteert onder aan deze pagina een abonnement voor 1 Personal app en bekijkt de details. ook kun je het Guide horloge selecteren.
Plaats wat je zoekt in de winkelwagen en voer alleen je contactgegevens in. Wij nemen dan contact met je op om het allemaal door te nemen. Meteen bestellen kan natuurlijk ook.

3) Mailen: Je mailt naar [email protected] dat je waarschijnlijk een bestelling wilt doen en wij nemen contact met je op om het allemaal door te nemen.

 

 

 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »