Clienten met Niet Aangeboren Hersenletsel

 

 

Alle informatie bij je hebben: Personal app op je telefoon of een Guide beeldhorloge.

Er zijn veel verschillende vormen van Niet Aangeboren Hersenletsel. Mensen kunnen het krijgen door een ongeluk, een tumor of een hersenbloeding. Voor de een betekent het een ernstige mate van geheugenverlies, een ander is (ook) zeer gevoelig voor overprikkeling.

Aangezien vaak een vorm van vergeetachtingheid optreedt kan in sommige gevallen de Personal app op een telefoon helpen. Die biedt een agenda, geheugensteuntjes, instructies, eventueel veilig chatten, een mediatheek ...

De belangrijkste vraag is hoeveel prikkels de client met NAH aankan, afhankelijk daarvan kunnen functies in de app aan en uitgezet worden. Dat kan via een beheerapp op afstand gebeuren voor begeleiders en/of mantelzorgers.

Soms zijn dan de Hoedoejedat's nuttig, omdat ze stapsgewijs uitleggen hoe iets moet worden gedaan. Met de mogelijkheid om stap voor stap af te vinken, zodat er geen enkele onzekerheid hoeft te zijn of een proces naar wens verloopt. Maar soms kunnen dit te veel prikkels zijn, dus dan gaat het weer uit.

Voor het gebruik van de Personal app is alleen een MyWepp prive abonnement nodig, de app installeert u gratis via Playstore (Android) of Appstore (iOS). Het abonnement is ook inclusief accounts voor de Personal app(s) van de beheerder(s), die op afstand de agenda en de opties van de Personal app van client/verwant beheren.

 

Horloge

Afhankelijk van de gevoeligheid voor prikkels kan een Guide beeldhorloge heel nuttig kan zijn voor een mensen met NAH. Via de beheer app kan ingesteld worden of het horloge alleen een beeld laat zien of ook geluid maakt en/of trilt. Zo kan exact ingesteld worden wat de client nodig heeft en verdragen kan.
Voordeel is dat de client het horloge altijd om heeft en dus niet kan vergeten mee te nemen.
Het horloge kan ook een rode knop bevatten, waarmee voor hulp op afstand kan worden gebeld.
Het beste is om alle mogelijkheden uit te proberen en zo te bepalen wat de optimale instelling is.

 


Beheer van de app en horloge: kan op afstand!

Begeleiders (en eventueel mantelzorgers) kunnen alle functies in de Personal app en/of Guide horloge van hun client/verwant via hun eigen Personal app beheren, maar ook bijvoorbeeld instellen of de client:
- in de agenda zelf afspraken mag maken en bewerken?
- Foto's en video in de Mediatheek uploaden?
- Zelf contacten aanmaken in Social?

 

Kosten

De kosten van een los abonnement op MyWepp kost 79,- per jaar plus eenmalige aanmaakkosten van 30,- Euro.

Bij een beeldhorloge komen daar de kosten van het Guide horloge bij: 290,- Euro, inclusief installatiekosten. Klik voor informatie over extra opties hieronder op het horloge.

(Als een client lid is van een groep met een MyWepp abonnement, is het gebruik van de Personal app inbegrepen.)

 

Aanschaffen?

Er zijn 3 mogelijkheden om apps voor een client/verwant of als beheerder te regelen:

1) Demonstratie: Je mailt eerst naar [email protected] voor een vrijblijvende demonstratie. Dan kunnen we  laten zien welke app clienten kunnen gebruiken.

2) Via winkelwagen: Je selecteert hieronder een abonnement voor 1 Personal app en bekijkt de details. ook kun je het Guide horloge selecteren.
Plaats wat je zoekt in de winkelwagen en voer alleen je contactgegevens in. Wij nemen dan contact met je op om het allemaal door te nemen. Meteen bestellen kan natuurlijk ook.

3) Mailen: Je mailt naar [email protected] dat je waarschijnlijk een bestelling wilt doen en wij nemen contact met je op om het allemaal door te nemen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »