Client met Korsakov

 

 

Of een afspraak. Of .....

 

Geheugensteuntjes nodig? Personal app op je telefoon of een beeldhorloge.

Voor mensen met Korsakov gaat het vooral om het herinneren aan wat er gaat gebeuren, wat er gedaan moet worden en hoe dat moet.
Dan kan soms de Personal app op hun telefoon helpen, maar die moeten ze dan wel bij zich houden.
Als dat lukt biedt de agenda de afspraken, de telefoon geeft geheugensteuntjes. Maar niet iedereen kan met een telefoon omgaan: voor hen is het Guide beeldhorloge,  zie verderop.

Stap voor stap ...

Soms zijn dan de Hoedoejedat's nuttig, omdat ze stapsgewijs uitleggen hoe iets moet worden gedaan. Met de mogelijkheid om stap voor stap af te vinken, zodat er geen enkele onzekerheid hoeft te zijn of een proces naar wens verloopt. Maar in veel gevallen is dit te ingewikkeld voor iemand met Korsakov.

 

Voor het gebruik van de Personal app is alleen een MyWepp prive abonnement nodig, de app installeert u gratis via Playstore (Android) of Appstore (iOS).
Het abonnement is ook inclusief de accounts voor de Personal app(s) van de beheerder(s), die op afstand de agenda en de opties van de Personal app van client/verwant beheren.

Voor het coordineren van zorg en welzijn van een client/verwant is Familie Contact een mogelijkheid

 

 

Horloge

Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een Guide beeldhorloge heel nuttig kan zijn voor een mensen met Korsakov omdat de client het horloge altijd om heeft en dus niet kan vergeten mee te nemen. Het horloge biedt diverse weergaves van afspraken: beeld, geluid, voorlezen. Ook kan het een rode knop bevatten, waarmee voor hulp op afstand kan worden gebeld, maar dat kan al weer te gecompliceerd zijn. Het beste is om alle mogelijkheden uit te proberen en zo te bepalen wat de optimale instelling is.

 


Beheer van de app en horloge

Begeleiders (en eventueel mantelzorgers) kunnen alle functies in de Personal app en/of Guide horloge van hun client/verwant via hun eigen Personal app beheren, maar ook bijvoorbeeld instellen of de client:
- in de agenda zelf afspraken mag maken en bewerken?
- Foto's en video in de Mediatheek uploaden?
- Zelf contacten aanmaken in Social?

 

Kosten

De kosten van een los abonnement op MyWepp kost 78,- per jaar plus eenmalige aanmaakkosten van 30,- Euro.

Bij een beeldhorloge komen daar de kosten van het Guide horloge bij: 290,- Euro, inclusief installatiekosten. klik voor extra opties hieronder op het horloge.

(Als een client lid is van een groep met een MyWepp abonnement, is het gebruik van de Personal app inbegrepen.)

 

Aanschaffen?

Er zijn 3 mogelijkheden om apps voor een client/verwant of als beheerder te regelen:

1) Demonstratie: Je mailt eerst naar demo@mywepp.nl voor een vrijblijvende demonstratie. Dan kunnen we  laten zien welke app clienten kunnen gebruiken.

2) Via winkelwagen: Je selecteert hieronder een abonnement voor 1 Personal app en bekijkt de details. ook kun je het Guide horloge selecteren.
Plaats wat je zoekt in de winkelwagen en voer alleen je contactgegevens in. Wij nemen dan contact met je op om het allemaal door te nemen. Meteen bestellen kan natuurlijk ook.

3) Mailen: Je mailt naar bestel@mywepp.nl dat je waarschijnlijk een bestelling wilt doen en wij nemen contact met je op om het allemaal door te nemen.